kizak kizak
5237
BLOG

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

kizak kizak Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 27

…czyli tak jak powinno to zostać zrobione bez „brzozowej kotwicy” i błędnego twierdzenia, że MARS-BM nagrywał „do końca” (tu MAK dostosował się do czyjejś potrzeby, ale nie zapominajmy – byli w tej komisji „nasi”! ).Notka ta i ewentualne komentarze powinna zakończyć „dywagacje” a rozpocząć proces – dlatego tutaj pod postem wyjątkowo będę usuwał wszelkie „informacyjne śmieci i szumy”. Z góry przepraszam!

Stają się zbyteczne dywagacje nad „długością” trwania kopii zapisów CVR, które w artykule Gazety Polskiej tak „wychwycono”. Sadzę, iż od 2010 roku i śledczy z FSB w Rosji zdają sobie sprawę z błędów przyjętej metodologii odsłuchu i kopiowania, a nie są jedynie, cytuję, „na tyle bezczelni lub nieostrożni, że dołączyli analizę firmy Forenex do dokumentacji towarzyszącej końcowemu raportowi MAK.”
(Nie wierzę, swoją drogą, że Grzegorz Wierzchołowski redaguje takie banały na „gorące głowy” - bez nich naprawdę byłoby to dziennikarstwo śledcze).

Jestem winien wyjaśnienie w szczegółach dwóch tez z notkiNAGRANIE skrzynki –TAK a KARBOKSYHEMOGLOBINA we krwi –NIE! 1:

- primo, eksplozja w komorze wlotu powietrza silnika nr 2 (środkowego) przy miejscu TAWS38;

- secundo, zakończenie zapisu głosów w kokpicie i stenogramów z nich przy miejscu TAWS38.

 Drogi czytelniku, w ten sposób wszystko po kolei układa się w zgodzie z pozostałymi zapisami parametrów technicznych, w zgodzie z niektórymi wnioskami blogerów, a i kolejne ewentualne miejsca pomyłki, czy celowego fałszerstwa same się odkrywają. Przy określeniu słowem „fałszerstwo” należy zachować naukową ostrożność, bowiem jeżeli metodologia kopiowania polegała na odsłuchu odcinków i ich przegrywaniu, włącznie z klejeniem, to błąd zwykły jest bardzo znaczny i proporcjonalny do ilości tych operacji i z całą pewnością wpłynął na „wydłużenie” w kopiach zapisu. Metoda jaką przyjąłem, a miałem takie prawo zwracając uwagę na rozmieszczenie szczątków samolotu oraz wszystkie „problemy w locie i przed nim” opisywane w notce„Co zdarzyłoby się…”, wiąże się z wykluczeniem błędu w określaniu czasu bezwzględnego końcowego (to ma największe znaczenie dla synchronizacji odczytów przecież), w tym związanego z samym czasem rejestracji głosu, sprowadzając analizę do czasów i interwałów względnych, a jednocześnie potwierdza, iż KBWL od początku wiedziała, gdzie dokładnie znajdował się punkt TAWS38 na mapie i są osoby, które doskonale wiedzą,„co zdarzyłoby się, gdyby…”.

Stąd, biorąc pod uwagę gabaryty samolotu, a zwłaszcza jego rozpiętość skrzydeł
(samolot ma swoją szerokość i wysokość wcale niemałą – nie jest punktem i błędem jest przyjmowanie do wszelkich analiz i symulacji środka masy jako modelu! stąd „problem” brzozy między innymi i nierealnego „obrotu”) należy bezwzględnie (!)
i zgodnie z dowodami w postaci zdjęć, filmu statecznika pionowego i prawego statecznika poziomego wraz z rejestratorem MARS-BM, zeznań świadków, zdjęć z miejsca zdarzenia Amielina właściwie „wpiętych” do obrazu satelitarnego w Google Earth, rejestracji TAWS, wskazań GPS (którymi kierowali się piloci trzymając się dokładnie idealnej (biorąc pod uwagę usytuowanie nie tylko pasa lotniska, jego oświetlenia, ale i budynków oraz wysokich drzew dodatkowo przy ograniczonej widoczności na wysokości poniżej 50m) ścieżki podejścia wzdłuż równoleżnika 54°49'30"N) i trajektorii lotu szczątków, ich energii potencjalnej i kinetycznej, należy przyjąć, iż końcowa chronologia zdarzeń wygląda następująco na podstawie stenogramu MAK (str. 41) czas Wa-wa

(lot 6.5 sek., 435m, 66.92m/s, 240,92km/h, GPS TAWS38 po kursie RÓWNOLEŻNIK 54°49'30"N start: POŁUDNIK 32°03'18"N, end: POŁUDNIK 32°03'17"N):

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

 (…)

„sygnał dźwiękowy, F=400Hz ABSU”

{zablokowany autopilot ABSU}

08:40:59,0MAK TAWS

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 950

POSITION: 54°49'30.00"N 32° 3'30.90"E

ABSU END OF LOCKUP

{zebranie potrzebnego zapasu płynu hydraulicznego do agregatu, wyrównanie ciśnień, koniec sygnalizacji dźwiękowej F=400Hz, elektroniczne zwolnienie zaworu elektrohydraulicznego}

„pull up, pull up”

08:40:59,3MAK TAWS

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 925

POSITION: 54°49'30.00"N 32° 3'29.50"E

{eksplozja w lewym skrzydle przy wrędze 33 – oderwanie końcówki skrzydła – część leci, swobodnie upadając w miejscu 54°49'30.25"N 32° 3'19.00"E}

 „odgłos zderzenia z drzewami”

„Pull up, pull up”

08:41:00,3MAK TAWS

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 855

POSITION: 54°49'30.00"N 032° 3'25.60"E

{samolot „przysiadł” na brzozie na skutek zmniejszenia nośności, przełamuje BRZOZĘ Bodina falą podmuchu lub/i zahaczając o nią, możliwe że podwoziem,  pozostawiając na niej czerwony barwnik uciekającego płynu hydraulicznego – mieszaniny z AMG-10)

 “2P Kurwa mać!”

„odgłos zderzenia z drzewami”

„Pull up, pull up”

08:41:01,8MAK

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 755

POSITION: 54°49'30.00"N 32° 3'20.00"E

„odgłos zderzenia z drzewami” 
08:41:02 AFPA C5-3 sygnalizacja AWARIA I.HYDR.1/NIEB. ZIEMIA

VPRZ: 263

WYSBAR: 188

WYSRADIO: 37,5

PH1VZBLIZ: 1 - nadmierny spadek ciśnienia (do wartości poniżej 100 kg/cm2)

WG KBWL ! {Zapisywany w rejestratorze ATM-QAR parametr PH1VZBLIZ oznacza zadziałanie systemu TAWS. TAWS został wpięty do kanału rejestratora MSRP-64 odpowiedzialnego za awarie instalacji hydraulicznej numer 1i jest zapisywany priorytetowo względem awarii hydrauliki; pozycja wyliczana przez FMS co 0.1s przez dodawanie 0.1 prędkości względem terenu (uwzględniając kierunku lotu) do dokładnej pozycji odczytywanej przez odbiorniki GPS co JEDNĄ SEKUNDĘ; dane wysyłane do TAWS po łączu ARINC}

08:41:02,0MAK

„odgłos zderzenia z drzewami”

„D Odejście na…”

08:41:02,5TAWS38

POSITION: 54°49'29.90"N 32° 3'17.60"E

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 709

WYSRADIO: 34.5

{porównaj z Zał.4 do raportu KBWL; eksplozja aerozolu w zetknięciu z wilgotnym powietrzem z zewnątrz wsystemie przeciwoblodzeniowym lewego statecznika poziomego odrywająca go regularnie– upadek w 54°49'28.10"N 32° 3'8.20"E; przechylenie kadłuba na lewą stronę dziobem pod małym  kątem w górę od „docisku” ciśnienia eksplozji na statecznik pionowy i ogon}

08:41:02,7MAK

„odgłos zderzenia z drzewami”

„A  Krzyk Kurwaa…”

08:41:02,9

POSITION: 54°49'29.70"N 32° 3'15.90"E

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 678

WYSRADIO: 35.6

{wybuch w komorze wlotu powietrza silnika nr 2 w obrębie chłodnicy 154.80.5601.060 – skorodowanej/awaria od startu i chłodnic 154.80.5601.070; rozerwanie na strzępy komory)

TAWS sygnalizacja awarii systemu sterowania, pracy silnika i podwozia

08:41:03,0KBWL sygnalizacja AWARII I.HYDR. 1, 2, 3

08:41:03,4MAK

POSITION: 54°49'29.36"N 32° 3'14.18"E

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 648

WYSRADIO: 36.6

„odgłos zderzenia z drzewami”

„D …drugi krąg!”

„ A  Krzyk ….aaaaaa....”.

08:41:04,6MAK

Koniec zapisu MARS-BM

{wybuch w ogonie pod komorą silnika nr 2 hydroakumulatorów i hydrobaków, eksplozja aerozolu w zetknięciu z wilgotnym powietrzem z zewnątrz wsystemie przeciwoblodzeniowym prawego statecznika poziomego odrywająca go nieregularnie– upadek w 54°49'27.50"N 32° 3'5.60"E; powrót kadłuba do pozycji „normalnej” – kurs na wprost - po „docisku” ciśnienia eksplozji na statecznik pionowy i ogon, oderwanie statecznika pionowego,wyrzucenie skrzynek MARS-BM i MŁP14-5; rozrywanie instalacji i przegródczęści ogonowej kadłuba, zamrożenie FMS – zasilanie awaryjne}

SYSTEM POSITION: 54° 49.483'N 032° 03.161'E

ODLEGŁOŚĆ OD PROGU PASA: 575

SKORYGOWANA WYSBARO: 14.3

08:41:05,4MAK FMS

Koniec pracy FMS

Present Position Latitude (L310) 54° 49.471'N

Present Position Longitude (L311) 032° 03.126'E

Odległość w linii prostej od progu – 539m

Ostatnia prędkość względem terenu 73m/s -> 263 km/h

Ostatnia wysokość ciśnieniowa wczytana do FMS - dane przesyłane z wysokościomierza dowódcy:

Pressure Altitude (L203) 577.0 ft (175,9m względem poziomu 1013hPa)

Baro Corrected Altitude (L204) 20 ft (6.1m nad poziomem lotniska)

Barokorekcja = 577ft - 20 ft =557 ft = 169,8m ~ 170m (wys. progu pasa względem poziomu 1013 hPa przy ciśnieniu na lotnisku 993 hPa)

08:41:05,5GPS QAR

Koniec pracy GPS i QAR

Początek pola szczątków wg odległości ostatnich punktów wczytanych przez odbiorniki GPS:

GPS1 - N 54:49.4698 / E 32:03.12166 -> 535m w linii prostej od progu,

GPS2 - N 54:49.46788 / E 32:03.1227 -> 537m w linii prostej od progu,

GPS3 - N 54:49.46994 / E 32:03.1221 -> 535m w linii prostej od progu.

{pierwsze zderzenie centropłatu/kadłuba z ziemią – uderzenie kolami lewa strona nacisk na hydroamortyzator}

{eksplozja komory hydroamortyzatora – rozerwanie baku paliwa}

Długość pola szczątków: 167m

Centrum pola szczątków (wg MAK): 458m w linii prostej od progu

Koniec pola szczątków 400m od progu.

Próg pasa:

 - współrzędne 54° 49.512'N 32° 02.626'E (wg raportu MAK -> wprowadzone do Google Earth wskazują na początek pasa);

 - wysokość: 254m nad poziomem morza.

Poprawiona „Tab. Parametry lotu samolotu Tu-15M nr 101 oraz wartości identyfikujące jego organów sterowania w siedmiu…” (cholera! Kto to pisał i wziął za to budżetowe niemałe pieniądze?) w tej konwencji przedstawia się następująco:

 CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

Patrząc na ujęcie problemu przezMarka Dąbrowskiegow zakresie czasoprzestrzeni miejsca TAWS38 należy stwierdzić, że stenogram MAK dobrze ujmuje czas i głos w ostatniej fazie rejestracji (poza stwierdzeniem samego końca czasu zapisu, który jest czasem zamrożenia FMS faktycznie). Niestety KBWL zmąciła ten obraz, wprowadzając bałagan, także jeśli chodzi o czytelność TAWS38. Kto forsował takie „rozwiązanie”, jest świadomy tego, co się wydarzyło i dlaczego! Pozostali oportunistycznie przyjęli, że jak się nie zna prawdziwej przyczyny, to się lubi taką, którą się „ma”.

Samolot Tu-154M nr seryjny 862 PRAWIDŁOWO podchodził do lądowiska idealną ścieżką wzdłuż RÓWNOLEŻNIKA 54°49'30"N, mimo utraty części skrzydła jeszcze przed brzozą Bodina, a eksplozja lewego statecznika spowodowała nieodwracalną zmianę kursu. Pilot do końca możliwości podejmował skutecznie próbę utrzymania lotu bez przechylenia do momentu utraty w eksplozji prawego statecznika poziomego tj. do 08:41:04,6. Zbyt szybkie zejście do wysokości decyzji i poza (wykonywane przepisowo i racjonalnie z użyciem ABSU) związane było z awaryjna pracą agregatu ABSU, związaną z kolei ze spadkiem ciśnienia w hydroinstalacji nr 1 (notowaną jeszcze na płycie lotniska Okęcie!). Wpięcie systemu TAWS do kanału MSRP spowodowało „niewidoczność” tej awarii dla załogi (wg KBWL).  

Sądzę, iż wnikliwy Fotoamator odnajdzie w tej analizie odpowiedzi na wszystkie pytania zawarte w notkach„Zamach w Smoleńsku - problemy z czasem i wysokością” oraz przede wszystkim w„Aneksie”. Ae911truthorg w notce „TAWS 38 – miejsce zbrodni” porusza także te aspekty ogólnie i stanowczo. Kaczazupa także w ten sposób może „odnaleźć każde pół sekundy”!

Kapitan Więckowski może także być pewien swoich pierwszych spostrzeżeń, przypomnijmy: -Kiedy na wysokości 150 metrów maszyna nie reaguje, to wtedy się nie rozmawia z wieżą, tylko się myśli, dlaczego się tak dzieje. Dlaczego prędkośc schodzenia się nagle powiększa, z 4-5 m/s do 14 m/s. Przecież pilot to nie samobójca - tłumaczył Więckowski. Jego zdaniem o tym, że samolot mógł utracić sterowność świadczy też fakt, że dysk turbiny drugiego silnika nie był uszkodzony, połamany. - Silnik musiał rozpaść się w powietrzu, a dysk siłą odśrodkową upaść łagodnie na ziemię- uważa emerytowany pilot LOT-u. - Chciałbym, żeby nasi prokuratorzy i nasza komisja sprawdziły, jak pracował drugi silnik - dodał.

Dlaczego nie zadziałało natychmiast zwolnienie ABSU na komendę „odchodzimy”? Odnajdujemy odpowiedź wprost z dokumentacji technicznej.

3.3. РАБОТА АГРЕГАТА ПРИ ОБРЫВЕ ГИДРОПИТАНИЯ– {AFPA C5-3 sygnalizacja AWARIA I.HYDR.1/NIEB. ZIEMIA nadmierny spadek ciśnienia - do wartości poniżej 100 kg/cm2 przez cały okres lotu!} –PRACA AGREGATU ABSU PRZY ZERWANIU HYDROZASILANIA

Если отсутствует гидропитание в одном из агрегатов управления, а ток управления подан на все преобразователи сигналов, выходное звено перемещается за счет усилия, развиваемого нормально работающими подканалами. Ввиду отсутствия высокого давления в полости гидропружины отказавшего подканала не будет жесткой связи штока с поршнем. Штоки нормально работающих агрегатов управления будут двигать шток отказавшего подканала относительно их неподвижных поршней, обжимая гидропружину. При продвижении штока на ход больше допустимой величины микропереключатель (2) выдает сигнал на отключение электрогидравлического клапана, после чего полость В соединяется со сливом. Далее шток с поршнем отказавшего подканала будет двигаться заодно на величину хода штока. При движении поршня отказавшего агрегата управления влево в полости Б создается повышенное давление. Усилие от повышенного давления сжимает пружину клапана кольцевания (5), и полость Б соединяется со сливом. При движении поршней вправо в полости Б может создаваться разрушение. При этом усилие от давления рабочей жидкости отжимает шарик клапана (6), и жидкость поступает в полость Б. Рулевой агрегат продолжает работу, снижая при этом только развиваемое усилие на выходном звене.

http://aviadocs.net/RLE/Tu-154M/CD2_RLYE/ABSU/Tu-154M_ABSU_ch2.pdf(źródło!)

Niestety KBWL LP, pomyliła się w ocenie sytuacji, POMIJAJĄC (nie biorąc pod uwagę własnych konkretnych zapisów i ustaleń) zasygnalizowanieAWARII HYDROINSTALACJI nr 1 (od momentu uruchomienia silników na Okęciu i systematycznego spadku w niej ciśnienia czyt. ubytku zasilania) – czytamy  „Raport końcowy”, przypis 131, s. 229:

„Zdaniem Komisji, pilot próbował zrealizować zaplanowany manewr odejścia na drugi krąg za pomocą systemu ABSU przy użyciu przycisku „odejście” i był zaskoczony brakiem reakcji samolotu na swoje działania. Odłączenie autopilota (kanał podłużny) nastąpiło po upływie 3,5 s poprzez przesilenie jego pracy (przez ściągnięcie sterownicy „na siebie”), po czym dowódca zwiększył moc i rozpoczął procedurę odejścia”.

Raport komisji Millera, str. 222:

Manewr odejścia w autopilocie można wykonać w dwóch przypadkach:

− przy przechwyconej ścieżce schodzenia z systemu lądowania ILS po naciśnięciu przycisku „odejście”;

− przy przechwyconej ścieżce schodzenia z systemu lądowania ILS po przestawieniu dźwigni sterowania silnikami przez pilotów (nie jest to możliwe ze stanowiska technika pokładowego) maksymalnie do przodu.

Podobny efekt można uzyskać, gdy pomimo braku sygnałów ILS zostanie włączony tryb ABSU „Glisada” przy włączonym przełączniku „Posadka” na pulpicie PN-5.

Na lotnisku Smoleńsk system ILS nie działał i wiedząc o tym piloci zaplanowali „odejście w automacie”, jak czynili to nieraz, używając trybu ABSU „glisada” w procedurze „lądowanie” z pulpitu PN-5

W trakcie podejścia do wysokości decyzji (108m wg planu) odłączenie autopilota nastąpiło DOPIERO po uzupełnieniu zapasu zasilania płynem hydraulicznym agregatu ABSU – w trakcie tego procesu generował się sygnał o częstotliwości 400Hz, a po jego zakończeniu (wyrównaniu ciśnień) elektroniczny przełącznik otworzył elektrozawór. Do tego momentu autopilot cały czas działał w procedurze lądowania! Po "uzupełnieniu" (powtarzam - charakterystyczny dźwięk 400Hz) mikroprzełącznik otworzył elektrozawór podkanałów ABSU i nastąpiło odłączenie kanałów, kiedy pilot już kolumnę wolantu pociagnął mocno "na siebie". Dotyczyło to głównie i najbardziej widocznie w zapisach stenogramu i parametrów lotu agregatu sterującego wychyleniem steru wysokości (RA-56 pierwszy podkanał).Jak działa autopilot i zasady pracy w jego trybach, opisywane są w języku polskim na stronie http://www.ostatnilotraport.pl/jak_dziala_ABSU.asp choć zasadniczo odsyłam do dokumentacji Tu-154M w rosyjskim oryginale j/w.

Raport KBWL zawiera więc fałszywe stwierdzenie, że zapis awarii PH1VZBLIZ wiąże się z wpięciem TAWS do kanału MSRP-64. Owszem, ale zapis priorytetu alarmu TAWS, a nie rzeczywistej hydroawarii, zachodzi w ściśle określonych dla MSRP-64 warunkach alertów (wg instrukcji z DTR http://aviadocs.net/RLE/Tu-154B/CD1/TU/Tu-154B_TU_ARRT_MSRP-64M.pdf)tj.:

"Niebezpieczna prędkość podejścia do ziemi" włącza się gdy:

 - w momencie startu, po schowaniu podwozia, na wysokości od 50 do 250m, gdy samolot zaczyna spadać z prędkością pionową ponad 1,6 m/s;

 - przy obniżaniu samolotu ze schowanym podwoziem na wysokości poniżej 250 m;

 - przy obniżeniu samolotu w skali wysokości (mierzonych radiowysokościomierzem) od 600 m do 50 m, jeżeli pionowa prędkość spadania przekracza 15 m/s (do 600 m) i 7,5 m/s (do 50 m);

 - w locie nad pagórkowatym terenem w skali wysokości (mierzonych radiowysokościomierzem) od 400 m do 50 m, jeżeli pionowa prędkość spadania przekracza 25 m/s (do 400 m) i 5 m/s (dla 50 m).

(Tutaj kolega bloger pokusił się o dowód w obliczeniach https://picasaweb.google.com/111580646202910529168/DropBox?authkey=Gv1sRgCJTSlIqh3aLnRQ#5896498844830143730)

Dopiero przy TAWS37 możemy mówić, iż MSRP-64 mógł "ewentualnie" pod parametrem PH1VZBLIZ zapisać alert TAWS, ale wcześniej system MSRP-64 notował wyłącznie RZECZYWISTĄ awarię hydroinstalacji nr 1, a o 08:41:03 awarię wszystkich trzech hydroinstalacji po eksplozji w zbiorczej komorze wlotu powietrza do silnika nr 2, gdzie wszystkie 3 instalacje "łączą się" systemem chłodzenia.

Dlaczego tracono w Tu-154M hydrozasilanie, jak doszło do eksplozji w systemach samolotu oraz w jakim stanie psychofizycznym byli pasażerowie i piloci w ostatnich sekundach lotu, czytelnik dowie się i wywnioskuje z notki NAGRANIE skrzynki –TAK a KARBOKSYHEMOGLOBINA we krwi –NIE! 2. Informacje udzielone przez Panią Ewę Błasik, zdają się potwierdzać tezy tej notki, jak również dokładne odsłuchy głosów w tle. Pomińmy niefortunne ostatnie pytanie, kłopotliwe dla rozmówczyni w sytuacji, w której odsłuch CVR umożliwił wniosek Komitetu Śledczego FR...

Z Ewą Błasik, żoną gen. Andrzeja Błasika, dowódcy Sił Powietrznych, który zginął pod Smoleńskiem, rozmawia Piotr Czartoryski-Sziler „Nasz Dziennik” 21.06.2013r.

Ruszyły, na wniosek rosyjskich śledczych, przesłuchania z odsłuchem nagrań z kokpitu. Była już Pani w prokuraturze?

– Tak. Na wniosek Komitetu Śledczego Federacji Rosyjskiej odsłuchałam w środę głosy ze ścieżek CVR, w obecności mojego pełnomocnika mecenasa Bartosza Kownackiego i ppłk. prok. Jarosława Seja. Dwa razy odtworzono mi całość nagrania zapisu ze stenogramu Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Sehna z Krakowa. (…)

Jaki obraz sytuacji w kokpicie wyłania się z tego nagrania?

– Emanuje z niego dobry nastrój, spokój i opanowanie, praktycznie do ostatnich chwil. Załoga podczas tego lotu w swobodnej rozmowie żartuje i powiela medialne spekulacje na temat przyszłości mojego męża. Chcę podkreślić, że to są tylko plotki, niemające nic wspólnego z rzeczywistością. Nieuczciwi dziennikarze i pseudoeksperci na tej bazie z premedytacją stworzyli kłamliwą narrację na jego temat. Od samego początku w stenogramach wszystkie niezidentyfikowane wypowiedzi – zarówno kobiet, jak i mężczyzn – są ewidentnie zapisem rozmów spoza kokpitu. Słychać, że równolegle, niezależnie od tego, co dzieje się w kokpicie, toczone są rozmowy poza nim. (…)

Dlaczego, Pani zdaniem, zespół Laska nie jest w stanie przyznać się do błędu pochopnego wnioskowania bez odpowiedniej bazy dowodowej? Skąd ten upór?

– To wszystko odbywa się na potrzeby rządzących. Żeby premier mógł spokojnie rozgrywać mecze, oni muszą dalej kłamać. Tuż po katastrofie dyktowano wersję o winie naszych pilotów i mojego męża, czego – wbrew faktom – nadal trzyma się pan Lasek. Nie badając przyczyn, już parę chwil po tragedii wiedziano, kto zawinił i że wszyscy nie żyją, chociaż nie odnaleziono jeszcze wtedy wszystkich ciał. Jaka to komisja, która sądzi, nie badając sprawy? Jaki to honor odbierać godność tym, którzy nie żyją i nie mogą się bronić? Jaka to powaga i majestat władz naszej Ojczyzny, które nie wstawiają się za swoimi obywatelami?

Rosyjskiej prokuraturze zapewne jest na rękę, że polska komisja z takim zacietrzewieniem atakuje pilotów i Pani męża? (…)

W następnej odsłonie rozwiążemy „tajemnicę” salonki nr 3 Tu-154 nr ser. 837 i 862 (101 czy 102 nie ma sensu w tej sprawie używać!)

Raport Universal Avionics Systems Co. 28.06.2010 z odzyskiwania danych TAWS dla NTSB id. ENG10SA025 – załącznik D odzysk z portu RS- 232 loga awarii dn. 10.04.2010 godz. Wa-wa 08:41:02-08:41:02,9 – awaria ILS, sterowania, podwozia i pracy silnika; odnotowane awarią klap oderwane skrzydło godz. 08:40:59-08:40:59,9

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

Zbliżenie ścieżki od TAWS38 - ostatnie 3 sekundy życia do 08:41:05,5 czasu Wa-wa (opracowanie: Kizak 2013)

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

Raport Universal Avionics Systems Co. 28.06.2010 z odzyskiwania danych TAWS dla NTSB id. ENG10SA025 – załącznik C odzysk z NVRAM alarmu loga TAWS38 dn. 10.04.2010 czas Wa-wa 08:40:58,1-08:40:59 alarm lądowanie, brak przechylenia, lekkie odchylenie od kursu ścieżki podejścia w miejscu 54.825221N 32.061042E (54°49'30.80"N 32° 3'39.75"E) 248m npm (! 6m poniżej progu pasa lotniska z powodu awaryjnego zablokowania autopilota w procesie lądowania)

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotucia

Zbliżenie ścieżki do TAWS38 - 3,5 sekundy „lotu do piekła” od 08:40:59,0 czasu Wa-wa (opracowanie: Kizak 2013)

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

Obraz pola szczątków z wysyconą czerwienią - czerwony barwnik marker płynu hydraulicznego AMG-10 (H-515) z prac Tiger65

CVR a TAWS38 - analiza w „odwróconej chronologii” 6,5 s lotu

kizak
O mnie kizak

Zwyczajnie niezwyczajny, jak każdy człowiek, w imię Jego Nowego Przymierza (...) Ludziom brat, panom król (...) Szczęśliwych ludzi nie zbierzesz, dopóki ich nie rozsiejesz - szczęśliwi ludzie nie rosną, dopóki nie dorosną. "Rzekł mu tedy Piłat: A więc jesteś królem? Odpowiedział mu Jezus: Sam mówisz, że jestem królem. Ja się narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie; każdy, kto z prawdy jest, słucha głosu mego." (...) (J 18, 37) Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart Świat, który postrzegamy już "był" - jest tylko odbiciem światła - fali elektromagnetycznej, które chcemy "ujarzmić", a "jest" on tylko dla Tego, który powiedział, że "jest", wcale nie mówiąc przy tym, że tak ma na imię! Stąd "ludzkie" określenie, że Bóg jest światłością (...) "Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli". (...) (J 20, 29) Człowiek, jako społeczność, etycznie musi dojrzeć, czyli dojść do pełnego podobieństwa Boga, by Ten umożliwił mu- czlowiekowi - z jednej strony pełne poznanie, a z drugiej - sam człowiek musi być gotowy własną wolną wolą i umysłem na takie "poznanie", czyli gotowy móc powiedzieć także, że "jest"...gdziekolwiek, w jakiejkolwiek przestrzeni i w jakiejkolwiek chwili liczonej ludzką miarą. Stąd też ludzkie "wzniosłe" myślenie w kategoriach "konwencjonalnego" zdobywania wszechświata, czy też masońskiego "układania" społeczeństwa jest jak budowanie biblijnej wieży Babel...jest jak nauka bez wiary! „Każdy bowiem, kto źle czyni, nienawidzi światłości i nie zbliża się do światłości, aby nie ujawniono jego uczynków. Lecz kto spełnia wymagania prawdy, zbliża się do światłości, aby wyszło na jaw, że jego uczynki są dokonane w Bogu.”(J 3, 20-21) „Nie dziw się, że powiedziałem ci: Musicie się na nowo narodzić. Wiatr wieje tam, gdzie chce, i szum jego słyszysz, lecz nie wiesz, skąd przychodzi i dokąd podąża. Tak jest z każdym, który narodził się z Ducha”(J 3, 7-8) „Kto popełnia grzech, jest z diabła, gdyż diabeł od początku grzeszy.”(1J 3, 8) „Po tym poznaje się dzieci Boże i dzieci diabelskie. Kto nie postępuje sprawiedliwie, nie jest z Boga, jak też ten, kto nie miłuje bliźniego swego.”(1J 3, 10) „…jak siebie samego.” (Mt 22, 39) „Dlaczego mowy mojej nie pojmujecie? Dlatego, że nie potraficie słuchać słowa mojego. Ojcem waszym jest diabeł i chcecie postępować według pożądliwości ojca waszego. On był mężobójcą od początku i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa. Ponieważ Ja mówię prawdę, nie wierzycie mi”(J 8, 44-45) „On też sprawia, że wszyscy, mali i wielcy, bogaci i ubodzy, wolni i niewolnicy, otrzymują znamię na swojej PRAWEJ ręce albo na swoim CZOLE i nikt nie może kupować ani sprzedawać, jeżeli nie ma znamienia Bestii lub liczby jej imienia.”(Obj. 13, 16-17) Specyficzny telifin, prawda? To państwo Bestii, niezwykle wpływowe i posiadające swych żołnierzy w każdym już zakątku świata, niesie ze sobą wojnę, aż po jego krańce. Faktycznie to „okraszona” wojna o władanie pieniądzem! Jego zniewalającą kreacją fizyczną i umysłową, najlepiej nie mającą związku z prokreacją i wytwórczością, bo przecież pieniądz jest tylko dla braci, do których nie zalicza się nie-Żydów, a tym bardziej chrześcijan, którym „przysługuje” jedynie dług! Micwot ase P141/P142 (Powtórzonego 15:3) (?!) , P198 (Powtórzonego 23:21) (?!)...Skoro sądzicie, że przykazań jest 613, choć z jednego zapisu z Tory można sobie zrobić 2-ie wygodnie pasujące micwy, a nawet wyprowadzić oficjalnie 614 micwot, to powiem wam za św. Janem, że ich jest w sumie 666 do „poznania” na kolejnych stopniach „wtajemniczenia”, czy jak wolicie hierarchii. Nietrudno je tworzyć, kiedy trzeba zaspokajać demoniczne żądze w anielskim dobrze opakowanym wydaniu z napisem „dziel i rządź” albo „tylko dla Żydów”, „jesteśmy wyjątkowi”, czy „cel uświęca środki”. „Tu potrzebna jest mądrość. Kto ma rozum, niech obliczy liczbę Bestii - jest to bowiem liczba człowieka. A liczba jego jest sześćset sześćdziesiąt sześć.”(Obj. 13, 18) To 666 micwot jest istotnie znane i będzie tylko temu spośród nas, bo ludzie to jedno, kto pociąga za wszystkie nitki, a znieważając imię Chrystusa (dlatego, że nigdy nie powiedział o sobie Żyd, ale wy o Nim – Samarytanin z demonem (J 8, 48)), prowadzi was, jak właśnie demony, ku wiecznemu potępieniu, w którym nie ma już interwencji Boga, jako Ojca. Czynicie go na zasadzie „nie chcę, ale muszę” potomkiem Dawida, którego tak naprawdę próżno już szukać, w przeciwieństwie do potomków Saula, których jest bez liku. Przecież ta „jedna micwa może zmienić cały świat”, jak powiada chabad – aj waj oczywiście, ale was w nim nie będzie, po czasie Apokalipsy, do której wiedziecie świat. „Dzieci, niech was nikt nie zwodzi! Kto postępuje sprawiedliwie, sprawiedliwy jest wtedy, gdy jak On jest sprawiedliwy.”(1J 3, 7) I tylko taką sprawiedliwością należy się kierować, budując państwo, relacje czy nawet nowy porządek świata, żaden Beit Din jej nie zastąpi…dla dobra wszelkiego człowieka i stworzenia na tej ziemi. Pojąć prawdę bez pychy jest kluczem do błogosławieństwa "i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli."(J 8, 32) Ilość Waszych istnień zliczono 101000001 / 3 = 33666666 + 1 = 33666667

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka